قدر ومنزلت معلم در روز معلم

سال به سرعت هرچه تمام تر گذشت بی تامل و باز هم روز معلم . معلم نور معرفت ، چراغ هدایت ، معلم تعلیم دهنده آینده سازان ، معلم ای که در حرف همچون فرشتگانی ، ای که اگر درایت تو بود حال وروز خودت ودیگران به ازاین بود.اگر جامعه خودرا مرهون معلمان می داند واگر ناشکیب و گله مند ، همه دست پرورده خود توست.اگر روزی یکی از شاگردان دیروز سلامت نکرد ودیگری در صف نانوایی محلی به تو نگذاشت وآن سومی پولی ازتو قرض 

  گرفت و به ریشت خندید و رفت ،چیز عجیبی نیست . اما در تاریکی شبانگاهی ودر سرمای سخت زمستانی ،دستی به گرمی دستتان را را می فشارد . چهره اش شاید کمی در پس زمینه ذهنتان مانده باشد اما نامش در خاطرتان نیست. او همان شاگرد شما ست که یکبار طعم تلخ تحقیر ویا شاید سیلی از سر دلتنگی از شما خورده باشد.اما امروز بی هیچ کینه ای به روی شما لبخند می زند . او هم شاگرد شماست.

اگر شما به دنبال احترام سابق می گردید ، بیهوده وقت تلف می کنید ، شما هم آن آدم سابق نیستید.

اگر دیدگاه مولفان محترم کتب درسی این باشد که علت عدم موفقیت الگو های تدریس وکتاب های جدید این است که دانش آموزان باهوش وخوب مهندسی می خوانند و آن ها که نمی توانند معلم می شوند ، شما از آن دانش آموز که از خانواده ای کم سواد یا بی سواد ویا شاید هم پدر ومادراز دست داده  ، چه توقع ،که شما را نور هدایت بداند و یا احترامی بگذارد.

هیچ تعجب بر خود روا مدارید اگر روزی دانش آموزتان عتاب آمیز به شما گفت : اگر ما به جایی نرسیدیم و چیزی یاد نمی گیریم تقصیر شماست.یا دیگری گفت : معلم ، معلم مدرسه نمونه . معدل تمام دانش آموز 19یا 20 است . برای این که معلمانش خوب درس می دهند.وشما هم روبرویش نشسته اید.وآن دیگری در روز معلم به شما تبریکی نگفت ودیگری گفت

مگر روز دانش آموز به ما چه دادند که حالا ...

وتو هنوز نگرانی که چرا دانش آموزان توجهی به درس ندارند ویا توجه می کنند ویاد نمی گیرند .وچقدر دلت می گیرد  ازآن دانش آموزدر دوره متوسطه خواندن ونوشتن فارسی نمی داند.کلمات روی برگه اش را چند نفری با هم نمی توانید بخوانید .

وتو هنوز در فکری که چگونه کلمات انگلیسی و مقدار جرم و تعداد مول و معادله دومجهولی به او یاد دهی .به هر میزانی بسنجی قابل قبول نیست که او چگونه به این جا وبا این معلومات رسیده است.

روز معلم است و حرف های قشنگ تکراری و بی محتوا و همه چیز خوب است . چقدرمعلم نمونه داریم ودانش آموز موفق استانی وکشوری و صف طویل قدردانی . تو به چشم خود می بینی با چه معلوماتی دانش آموز پایه های ترقی را طی می کند ولی نه، همه چیز خوب است .واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد.اگر هم عیبی بوده از  ما یا از قبیل ما بوده.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
کانون وبلاگ نویسان فین پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید
مطلب شما در کانون وبلاگ نویسان فین منتشر شد
موفق باشید

ali.bnd یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.bihamta66.blogfa.com

مطلب خوب و با تاملی بود ...
درک انسانهای امروز .... دیروز .... فردا ... ؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد